[VIDEO] Lama Tak Muncul, Sekali Perubahan Fizik4l Zamani Jadi Bualan Warganet, Ramai Sayu

Lama juga tidak nampak penyanyi popular 90an Zamani Slam muncul di mana mana pentas nyanyian.

Siapa je yang tidak kenal dengan Zamani. Suara beliau yang begitu unik dengan lagu lagu yang sangat sedap didengar.

Zamani Tidak Sih4t

Tahap kesih4tan penyanyi legend, Zamani Slam sememangnya diketahui umum tidaklah seperti dahulu lagi. Dia juga tidak merahsiakan tahap kesih4tannya dan ia terlihat melalui fizikalnya yang sedikit berubah.

Sebelum ini, Zamani pernah menjelaskan yang dia menghidapi masalah tul4ng belakang. Penyanyi lagu Gerimis Megundang itu juga tidak menafikan penggunakan d4 dah satu ketika dahulu memberi kes4n kepada peny4kit yang dihid4pi kini.

Nampak ketara perubahan Zamani

Namun begitu, menerusi perkongsian seorang pengguna TikTok dikenali sebagai Anna Sofia, dia telah memuat naik satu rakaman video penampilan terkini penyanyi itu di satu majlis berbuka puasa.

Apa yang membuatkan ramai peminatnya sedih adalah kondisi struktur tul4ng belakang Zamani yang semakin membengk0k.


VIDEO:


Minta maaf sebab dah tak macam dulu

Dalam pada itu, Anna Sofia juga menjelaskan yang artis tersebut sempat memohon maaf di atas kondisinya yang tidak seperti dulu lagi ketika menjayakan persembahan.


Rakaman persembahan tersebut turut dikongsikan Zamani di Instagramnya dan dipenuhi dengan komen daripada peminat yang sentiasa memuji suaranya yang masih tetap merdu walaupun kondisinya semakin berbeza.

Nampak agak kurang selesa dengan struktur tul4ng belakang

Menjengah ke ruangan komen TikTok Anna Sofia, rata-rata warganet mengakui mengagumi sosok penyanyi tersebut walaupun ada sedikit rasa kasih4n melihatnya yang masih gigih menyanyi walaupun struktur badannya kian berubah.

Mereka juga tak lepas daripada mendoakan agar kesihatan Zamani terus membaik dan kekal sihat serta terus menghiburkan orang ramai dengan deretan lagu-lagu ‘berh4ntunya’.

Tula4ng belakang Zamani makin bengkok

Terdahulu Penyanyi terkenal, Zamani Slam mended4hkan sedang mendapatkan khidmat raw4tan tr4disional sebagai ikhtiar untuk mer4wat masalah tul4ng belakangnya yang semakin membengk0k.

Pelantun lagu popular Gerimis Mengundang itu berkata, perubahan keadaan fizikalnya itu semakin ketara dan tidak dapat disorokkan lagi, namun setakat ini dia masih boleh mampu membuat persembahan tanpa sebarang mas4lah.

“Para peminat dan penonton memang akan perasan perubahan keadaan fizikal saya, memang ketara dan saya memang tidak boleh nak sorok.

“Tapi selagi tidak menganggu kerja saya, selagi tu saya akan teruskan menyanyi dan membuat persembahan,” katanya ketika ditemui selepas majlis promosi Program Ihya’ Nurani Kasih Ramadan bersama Zamani dan The Siblings Band pada 1 Mei ini di Hotel LaCrista Melaka.

Mengulas lanjut, pemilik nama sebenar Zamani Ibrahim, 50, itu berkata, dia juga kini melakukan raw4tan alternatif termasuk perub4tan secara tradisional dan penggunaan katil Ceragem.

“Sambil mendapatkan raw4tan profesional, saya ada berub4t jugalah sebab saya t4kut mas4lah tul4ng belakang ni jadi tervk sampai tidak boleh bekerja, itu mas4lah.

“Setakat ni Alhamdulillah, cuma saya tidak boleh aktif sangat atas pent4s. Sekarang saya pun ada katil Ceragem di rumah, baru je pakai. Jadi, kita tengoklah dulu macam mana setakat mana ia boleh memb4ntu tul4ng saya,” katanya.

Menurut Zamani, dia sudi berkongsi keadaan kesihatannya itu agar peminat tidak risau atau tertanya-tanya perubahan ketara fizikalnya dan mengharapkan agar orang ramai dapat mendoakan tul4ng belakangnya menunjukkan perkembangan positif

Sumber: TikTok Anna Sofia via OMM

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!