‘Abang Viva’ hinggakan Masjid Negara mendoakan beliau,”Rahmati Hamba Mu ….

Nama pemuda berhati murni, Azwan Omar atau dikenali sebagai ‘Abang Viva’ terus mendapat tempat di hati warganet sejak beberapa hari lalu sekali gus masih trending di laman Twltter.

Terbaharu, seorang individu @rafiquemuzhaffa memaklumkan khutbah Jumaat hari ini turut menitipkan doa buat pemuda berusia 29 tahun itu selepas misi bantuan banjlr dilakukannya tular di mediasosial.

Bagaimanapun, tldak dapat dipastikan imam masjid mana yang membacakan doa tersebut. Malah, ada juga individu mendkwa sifat kebaikan Azwan disebut-sebut di beberapa lokasi masjid antaranya di Masjid Negara.

“Masa khutbah, imam baca doa untuk Azwan Omar, abang Viva. ‘Rahmatilah hambamu yang menolong mangsa banjir walaupun ada RM50 sahaja’.

“Jemaah satu masjid doakan untuk dia, mungkin satu Kuala Lumpur kalau khutbah dan doa diseragamkan,” tulis @rafiquemuzhaffa.

Nama dia disebut di beberapa tempat?

Disebut dalam doa kat Masjid Negara…

Sementara itu, seorang lagi individu @ushardaniele memuat naik satu ciapan meminta orang ramai sekiranya terdapat nombor telefon bagi menghubungi Azwan kerana mendkwa pihak Perodua mencari pemuda berkenaan.

Perlukan ‘contact’ dia dengan segera

Terdahulu, kisah Azwan dikagumi ramai apabila sanggup mengambil cuti kerja dan berbekalan RM50 sebelum membawa bot menggunakan kereta Perodua Viva bagi menyelamatkan mangsa banjir di sekitar Shah Alam.

Difahamkan, dia yang bekerja sebagai operator mesin kini berada di sekitar Pahang pula yang turut terjejas akibat bencana banjir sekali gus berganding bahu dengan orang ramai dalam menghulurkan bantuan.

Sumber : omm, Isu Viral

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!